محبوب ترین موضوعات طراحی وب سایت  در سال ۲۰۲۰

محبوب ترین موضوعات طراحی وب سایت در سال ۲۰۲۰

توسعه دهندگان و طراحان باتجربه وب سایت همواره در حال تحقیق در مورد بهترین موضوعات طراحی وب و یافتن  تکنیک های جدید برای پیاده سازی وب سایت هستند. در این مقاله به بررسی موضوعات داغ  و محبوب در زمینه ایجاد وب سایتها  و طراحی وب که بیشترین بحث را در سال ۲۰۲۱ توسط طراحان وب برجسته انجام شده ،می پردازیم.

فهرست مطالب

محبوب ترین مباحث طراحی وب سایت برای سال ۲۰۲۰

  1. طراحی واکنشگرا
  2. مینیمالیسم
  3. پیمایش چندگانه
  4. پیمایش بی نهایت
  5. سازگاری بین مرورگرها
  6. تایپوگرافی

محبوب ترین موضوعات طراحی وب سایت در سال ۲۰۲۰

طراحی واکنشگرا

محبوب ترین موضوعی که برای طراحی وب به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است ، ‘طراحی واکنشگرا’ است. یعنی توانایی یک وب سایت برای تنظیم مناسب صفحه نمایش همراه با تمام اجزا و ویژگی های آن با هر دستگاهی ، ممکن است این دستگاه یک دسکتاپ ۱۵ اینچی، یک لپ تاپ ۲۱ اینچی ، یک iPod  ، یک تبلت یا صفحه نمایش تلفن همراه با عرض ۴ اینچ باشد . این ویژگی  با عنوان “طراحی  واکنشگرا ” یا ”  طراحی ریسپانسیو” شناخته می شود. از زمانی که مردم شروع به استفاده از لپ تاپ و میز کار در دفتر کار خود یا در خانه واستفاده از تلفن همراه و تبلت کرده اند این داغترین موضوع برای ایجاد وب سایت است و با افزایش دسترسی به Wi-Fi ، این یک ویژگی مشترک شده است.

مینیمالیسم

یکی دیگر از موضوعات داغ طراحی ، “مینیمالیسم” است. این موضوع انقلابی در دنیای طراحی وب ایجاد می کند. منظور از مینیمالیسم  بهترین طراحی با کمترین عناصر در صفحه است .امروزه طراحی تمیز با حداقل عناصر و تمرکز بر روی محتوا ، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در بسیاری از طراحی های زیبا دیده می شود

پیمایش چندگانه

افکت های پیمایشی در بین صاحبان وب سایت و طراحان بسیار محبوب است. انیمیشن ها در لایه های متنوعی اتفاق می افتند که هر کدام سرعت متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، تصویر پس زمینه کندتر از تصویر پیش زمینه حرکت می کند و یک جلوه بصری دلپذیر ایجاد می کند. در مورد توسعه موضوعات جدید طراحی وب ، اینکه این ویژگی را داشته باشید یا خیر ، بحث های جدی میان توسعه دهندگان وب وجود دارد. این تکنیک در صورت استفاده به جا و محدود یک جلوه بصری زیبا و در صورت استفاده زیاد و نامتعارف   در هم ریختگی و حواس پرتی را برای کاربران ایجاد میکند.

 

پیمایش بی نهایت

این ویژگی که بسیار مورد بحث قرار گرفته است سئو را با چالش مواجه می کند. فیدهای فیس بوک یا توییتر نمونه های دقیق این نوع پیمایش هستند. هر بار که کاربر به انتهای صفحه می رسد ، محتوا به روز می شود و بارگیری می شود. این ممکن است برای یک سایت خرید مفید باشد ، اما در وب سایت های عادی اطلاع رسانی باعث اذیت شدن کاربران میشود.

سازگاری بین مرورگرها

این موضوع اگرچه قدیمی به نظر می رسد اما هنوز هم در پس زمینه دیده می شود. هر مشتری می خواهد اطمینان حاصل کند که وب سایت خود با همه مرورگرها از جمله نسخه های قدیمی سازگار است و به درستی  دیده می شود . از این رو ، سازگاری با مرورگرها نکته اساسی است که هر توسعه دهنده وب باید آن را بررسی کند و از آن مطمئن شود

تایپوگرافی

بسیار تعجب آور است که این مهمترین موضوع برای طراحی وب سایت تاکنون نادیده گرفته شده است . موفقیت کل یک وب سایت و محتوای آن تا حد زیادی به مدیریت فونت آن  بستگی دارد . فونت ها تاثیر زیادی در خوانایی وب سایت دارند .بعضی از قلم ها آنقدر شسته و رفته و تمیز هستند که مردم را به خواندن القا می کنند. برخی باعث آزار کاربر می شوند و برخی خواندن را دشوار می کنند.

این پست دارای 2 نظر است

  1. علی

    بسیار مفید بود
    سپاس از شما

    1. admin

      ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید